Aktualni projektiMladiNoviceRazvoj kadrov in izobraževanjeprojekt kreativa izziva

KREATIVA IZZIVA – MODERNE NAMIZNE IGRE

Predstavitev projekta in vabilo mladim iz Občine Bled in Gorje k vpisu.

Mentorji, ki delujejo pod okriljem KUD Kamot in v okviru projekta Kreativa izziva so Meta Vodnjov, Katja Ropret Perne, Aljaž Vidic in Žan Anderle.Opis aktivnosti »Kreativa izziva«:

Mladi se bodo na delavnicah spoznali z modernimi namiznimi igrami, katere so v zadnjih 20ih letih doživele izjemen preskok in sploh v zadnjih letih skokovito pridobivajo na popularnosti.
Uvodoma bomo spoznali različne tematike iger, resnične in domišljijske, ter različne mehanike, kar pomeni različne načine samega delovanja iger.
Obstajajo tekmovalne, sodelovalne, bleferske, strateške, zabavljaške, igre vlog, trgovalne, ozemeljske, spretnostne in še in še.
V drugem delu, ko bomo ta svet bolje spoznali pa se bomo lotili izdelave lastne namizne igre.
V tem delu se bomo po potrebi razdelili tudi v več skupin, določili zgodbo, tematiko, mehaniko in obliko igre ter jo potem tudi izdelali in testirali do končnega izdelka.
Pomemben del igranja iger je tudi pravilna razlaga pravil v smislu prave strukture in načina razlage, kar bi mladi izkusili pri programu.

Cilji aktivnosti:
1.Namizne igre pomagajo razvijati ključne socialne spretnosti
Poleg tega, da otroke odvrnejo od zaslonov, namizne igre spodbujajo številne socialne veščine, kot so sodelovanje, upoštevanje vrstnega reda in druga prosocialna vedenja. Raziskave pri predšolskih otrocih so pokazale, da tako tekmovalne kot sodelovalne družabne igre s kartami povečujejo prosocialno vedenje, kot so deljenje, pohvala ali pomoč drugim.

2. Namizne igre lahko izboljšajo kognitivne funkcije
Igra lahko pomaga razvijati znanje o številkah, aritmetične spretnosti in razvoj abstraktnih številskih pojmov. Prav tako se lahko igre, ki zahtevajo spontan govor, branje ali pisanje, uporabljajo kot orodje za nadaljnji razvoj jezika. Namizne igre zahtevajo tudi uporabo frontalnih možganskih funkcij, kot so načrtovanje, reševanje problemov, odločanje in zaviranje odzivov.

3. Namizne igre omogočajo čas, ki ga lahko preživite stran od zaslonov
Večina staršev se zaveda morebitnih negativnih učinkov prekomernega časa, ki ga preživijo pred zasloni, na otrokov razvoj. Strukturiranje družinskih dejavnosti stran od zaslonov lahko pripomore k izboljšanju otrokovega razpoloženja in kakovosti spanja ter pomaga krepiti občutke povezanosti med družinskimi člani.

4.Namizne igre lahko izboljšajo simptome, povezane z ADHD
Pri otrocih z motnjo pomanjkanja pozornosti/hiperaktivnosti (ADHD) se pogosto pojavijo razlike v delovanju sprednjega dela možganov, ki je pomemben za uravnavanje pozornosti, vedenja in čustvovanja. Obstaja nekaj dokazov, ki podpirajo uporabo abstraktnih strateških iger, kot sta šah ali Go, pri izboljšanju pozornosti pri otrocih z ADHD z aktiviranjem tega sprednjega dela možganov.

5. Namizne igre krepijo komunikacijske spretnosti
“Namizne igre pomagajo, ker se med igranjem pogovarjate o igri, iz tega pa se pogosto razvijejo pogovori o širših temah”
Koristi imajo tudi mlajši otroci, ki so sramežljivi, tihi ali imajo težave s komunikacijo.
“Otroci, ki v običajnih situacijah težko komunicirajo, se med igranjem družabnih iger pogosto odprejo in postanejo neverjetno klepetavi”.

6. Namizne igre otroke naučijo slediti navodilom.
Ne glede na to, ali je vaš otrok ravnokar začel hoditi v šolo ali pa prehaja v srednjo šolo, je sposobnost upoštevanja navodil bistvena življenjska spretnost tako doma kot v šoli.
Ko otroci igrajo družabne igre, morajo poslušati navodila, jih prebaviti in nato ugotoviti, kaj storiti.
Naučijo se obvladovati meje in omejitve ter poiskati načine, kako jih upoštevati.

7. Družabne igre pomagajo otrokom naučiti se neuspeha
Odpornost – sposobnost, da se po neuspehu poberemo in poskusimo znova – je za otroke izredno pomembna tako v šoli kot v družbenem okolju.
Namizne igre pomagajo otrokom, da se v varnem okolju učijo iz neuspeha.
Nekaterim otrokom je zelo težko izgubiti, vendar to poveča njihovo sposobnost spoprijemanja z neuspehi. Če otroku dovolite, da zmaga, mu s tem odvzamete možnost, da bi se učil iz neuspeha. Namesto tega pohvalite njihov trud in spodbudite pogovor o tem, kaj je šlo narobe, in začeli bodo razumeti, da jih neuspeh uči uspeha.

8. Namizne igre spodbujajo zdravo tekmovalnost
Ob pogostem igranju iger se otrok nauči zmagati in izgubiti, prijazno čestitati zmagovalcem in proslavljati uspehe drugih igralcev.

9. Namizne igre otrokom pomagajo razumeti, kako razmišljajo drugi.
S predvidevanjem potez drugih igralcev in učenjem prepoznavanja njihovih poker obrazov se otroci bolje zavedajo drugih ljudi in njihovega načina igranja ter sprejemajo odločitve o lastni igri v kontekstu tega, kar počnejo drugi.
S tem se gradi splošno zavedanje in razumevanje, kako razmišljajo drugi ljudje.

10. Namizne igre izboljšujejo matematične spretnosti
Številne družabne igre in igre s kartami imajo v svojem jedru matematične sposobnosti.
Veliko iger uporablja tudi verjetnost, saj morajo igralci ugotoviti, kakšne so možnosti za določene izide, kdaj se jim bo posrečilo in kdaj ne.
Z igranjem iger otroci postanejo spretni pri izračunavanju verjetnosti in ocenjevanju, koliko točk bodo potrebovali za zmago.

11. Namizne igre spodbujajo reševanje problemov
Brez taktičnega razmišljanja je v številnih družabnih igrah nemogoče zmagati. Načrtovanje strategije otrokom pomaga izboljšati sposobnosti reševanja problemov, kar jim bo koristilo na skoraj vseh področjih življenja.
Številne igre zahtevajo logično, sistematično razmišljanje in delo ter hitro sprejemanje odločitev in oblikovanje strategij.
Razmišljati morajo več korakov naprej – ne le o tem, kaj želijo storiti zdaj, ampak tudi o tem, kam jih bo to pripeljalo in kaj bodo počeli pozneje.

12. Namizne igre spodbujajo spretnost
Fina in groba motorika ter dobra koordinacija rok in oči so ključnega pomena za pisanje z roko in druga področja, ki zahtevajo spretnost in natančnost, kot so tipkanje, šivanje in znanstveni poskusi

 

fb objava za kreativo () ()

fb objava za kreativo () ()